حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اقدام ارزشمند آلومینیوم المهدی  برای پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی
    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
    شناسه : 18463
    بازدید 133
    1
    در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی انجام می شود دریاینوز// مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: این واحد تولیدی برای پیشگیری و ریشه کن شدن معلولیت در استان، گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ برخواهد داشت.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریاینوز// مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: این واحد تولیدی برای پیشگیری و ریشه کن شدن معلولیت در استان، گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ برخواهد داشت.

    به گزارش خبرنگار دریا، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان، حمید رجب پور مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی و تعدادی از مدیران این واحد تولیدی، دکتر پونه نیکویی مسئول مرکز مشاوره ژنتیک استان و عزیز براندیش رئیس بهزیستی شهرستان خمیر با مددجویان تحت پوشش بهزیستی که دارای چند معلولیتی بودند ضمن عیادت و دلجویی از فرزندان دارای معلولیت این خانواده ها و استماع دغدغه های آن‌ها از نزدیک‌ در جریان مسائل و مشکلات این قشر قرار گرفتند.

    مدیرکل بهزیستی هرمزگان در حاشیه این بازدیدها با اشاره به میزان شیوع و بروز معلولیت‌ها بویژه در شهرستان بندر خمیر ، به تشریح اهداف کلی برنامه پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیکی در استان پرداخت و اظهار کرد : تعیین میزان شیوع معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در افراد دارای معلولیت در شهرستان ها ، شناسایی ناقلین این اختلالات ، ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک و پیشگیری از معلولیت های ناشی ازاین اختلالات با انجام تشخیص قبل از تولد و لانه گزینی بخشی از اهداف کلی برنامه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی است .

     انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیکی راهکار کم هزینه

    وی انجام مشاوره، آزمایشات ژنتیک وشناسایی خانواده های پرخطر را راهکاری کم هزینه برای پیشگیری از کودکان معلول عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز مشاوره ژنتیک (دولتی و غیردولتی) در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در استان فعالیت دارند.

    مدیرکل بهزیستی هرمزگان عدم اعتبار کافی جهت کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک ، پر هزینه بودن برخی از آزمایشات ژنتیک و عدم حمایت سازمان‌های بیمه گر را از جمله چالش های برنامه ژنتیک برشمرد و خواستار همراهی و حمایت صنایع در این زمینه شد.

     قدردانی از نگاه ارزشمند آلومینیوم المهدی

    جهانشاهی بیان داشت: با توجه به مشکلات بالای بیماری‌های ژنتیکی در بندر خمیر، شرکت آلومینیوم المهدی جهت کمک به پيشگيری و انجام هزینه های آزمایش‌های ژنتیکی قول همکاری و مساعدت را داده است که از نگاه ارزشمند این واحد تولیدی نسبت به مددجویان این مجموعه قدردانی می‌شود.

    مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: این واحد تولیدی برای پیشگیری و ریشه کن شدن معلولیت در استان گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ برخواهد داشت.حمید رجب پور مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این بازدید گفت: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توجه و رسیدگی به امور مددجویانی‌ که دارای معلولیت هستند در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

    وی در ادامه افزود: امیدواریم روزی برسد که دیگر شاهد تولد نوزادان با معلولیت های مختلف در کشور نباشیم.مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی با تاکید بر پایش، غربالگری و آموزش مناسب به خانواده های دارای معلولیت در سطح استان به ویژه در شهرستان بندرخمیر خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی بنا دارد تا با حمایت همه جانبه از طرح های بهزیستی هرمزگان برای پیشگیری با انجام به موقع آزمایش های پرهزینه ژنتیکی و ریشه کن شدن معلولیت در استان گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ بردارد.

    رجب پور با اشاره به نیازمندی های مددجویان دارای معلولیت، بیان داشت : در حال حاضر با همکاری سازمان بهزیستی برای افراد واجد شرایط تا حد توان امکاناتی در جهت بهبود رفاهیات زندگی و همچنین در حوزه تحصیل برای دانش آموزان تحت پوشش این سازمان با شرایط خاص، برنامه هایی درجهت بهبود شرایط تحصیلی آنان فراهم خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.