حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اقدامات الگویی رئیس کل دادگستری
    ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۴۸
    شناسه : 16742
    بازدید 152
    3
    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که همواره مورد بی توجهی قرار می گیرد، تداخل وقت نماز با جلسات اداری و...است. متاسفانه در برخی جلسات ، همایش ها ....صدای اذان به گوش می رسد و این مراسمات همچنان ادامه دارد و مسئولان برگزار کننده به این برگزاری نماز اول وقت توجهی ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که همواره مورد بی توجهی قرار می گیرد، تداخل وقت نماز با جلسات اداری و…است. متاسفانه در برخی جلسات ، همایش ها ….صدای اذان به گوش می رسد و این مراسمات همچنان ادامه دارد و مسئولان برگزار کننده به این برگزاری نماز اول وقت توجهی ندارند.

    چهارشنبه هفته گذشته رئیس کل دادگستری به همراه معاونان و مدیران زیرمجموعه قوه قضائیه در استان هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری را در دادگستری کل استان داشت که بدلیل طولانی شدن زمان جلسه ، زمانیکه وقت اذان و نماز شد ، حدود کمتر از نیم ساعت را برای برگزاری نماز درنظر گرفتند و برای اقامه نماز جماعت به همراه خودشان و سایر همکاران به نمازخانه دادگستری رفتیم و بعد از برگزاری نماز اول وقت جماعت، به سالن جلسات برگشتیم و جلسه مطبوعاتی ادامه یافت که این اقدام ایشان می تواند الگویی برای سایر مدیران در بخش های قضایی، اجرایی و…باشد.

    متاسفانه به نماز اول وقت در بسیاری از جلسات اداری و….توجهی نمی شود.توجه به نماز اول وقت را امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به ما آموخت که در زمان جنگ ، نماز ظهر را با آن شرایط سخت جنگی برگزار کردند. سوال مهم این است که آیا شرایط جلسات وهمایش های اداری و…. از شرایط جنگی روز عاشورا سخت تر است که بیشتر مدیران در سطوح مختلف ، بدون توجه به وقت نماز ، به سخنرانی و برگزاری جلسه ادامه می دهند؟

    البته رئیس کل دادگستری هرمزگان که مدیری جوان و توانمند در حوزه قضایی کشور است ، بدلیل انجام ابتکارات در بخش های مختلف قضایی و تسهیل در انجام امورات مردمی در بخش های مختلف که این ابتکارات بصورت الگو در ادارات دادگستری سایر استان‌ها قرار گرفته است و در حال اجراست وبارها رئیس کل دادگستری هرمزگان مورد تقدیر رییس قوه قضائیه هم قرار گرفته اند، باعث شده است بخشی از مشکلاتی که مردم در حوزه قضایی داشتند، برطرف شود.

    مردم استان هرمزگان در هفته های اخیر و با تشدید گرما از انتظارهای طولانی در صف های سوخت گیری برای خودروهای شخصی شان بسیار گلایه مند بود که رئیس کل دادگستری استان در این بخش دو اقدام مهم انجام داد. اقدام اول شان عذرخواهی از مردم و رانندگانی بود که در صف های بنزین معذب شدند که فرهنگ عذرخواهی باید توسط مدیران نهادینه شود‌ واین اقدام شان هم می تواند الگویی برای مدیران در بخش های مختلف باشد .هرچند ایشان بصورت مستقیم شاید مسئولیت ایجاد این صف ها را نداشتند و دستگاه های دیگر مقصر بودند، اما عذرخواهی کردند وبرای رفع این مشکل اقدام دوم را در دو بخش انجام دادند.

    از یک طرف دستور داده اند تعداد کارت های سوخت آزاد در جایگاه ها افزایش یابد و دادستان ها در این بخش نظارت های لازم را داشته باشند و از طرفی دیگر اعلام کردند با نصب دوربین های پیمایشی و…در جایگاه های عرضه سوخت ، امکان سوخت گیری خودروهای شخصی به هر میزان که نیاز واقعی خودروها باشد ، امکان پذیر می شود و در این بخش رانندگان هیچگونه نگرانی برای کمبود سهمیه سوخت نداشته باشند که با تحقق این وعده ، مشکل چندین ساله رانندگان خودروهای شخصی در هرمزگان‌برای سوختگیری بطور کامل برطرف واز آن طرف با قاچاقچیان سوخت مقابله می شود تا بیش از این رانندگان قانون‌مدار تاوان قاچاقچیان قانون شکن را ندهند.

    رئیس کل دادگستری استان همچنین در این سال‌ها همواره برانتقال پرونده مالیاتی شرکت ها وبنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان از سایر استان ها تاکید داشتند که بیشترشان محقق و منتقل شد و سهم مالیات و عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی از این صنایع با پیگیری های ایشان و استاندار و نمایندگان مجلس افزایش یافته است .

    از طرفی دیگر همواره ایشان بر افزایش ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع برای رفع مشکلات استان و مردم هرمزگان در بخش های مختلف تاکید داشته که امید می رود با تاکیدات و پیگیری های شان، این مهم بطور کامل محقق شود و بنگاه های اقتصادی نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی شان در هیچ بخشی بی تفاوت نباشند تا از فقر و فلاکت و محرومیت این استان مستضعف نشین کاسته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.