حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اقتصاد رسانه از پای بست ویران است ارشاد هرمزگان در بند نقش ایوان است
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۵
    شناسه : 16666
    بازدید 150
    2
    دریانیوز// در حالیکه انتظار می رود وزارت ارشاد حامی رسانه ها باشد، اما برخی از برخوردهای این وزارتخانه و اداره کل متبوع شان در استان باعث وارد آمدن ضرر و زیان به برخی رسانه ها شده و این موضوع به ذهن می رسد که آیا ارشاد با قصد و عمد بدنبال حذف رسانه های مردمی است؟
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالیکه انتظار می رود وزارت ارشاد حامی رسانه ها باشد، اما برخی از برخوردهای این وزارتخانه و اداره کل متبوع شان در استان باعث وارد آمدن ضرر و زیان به برخی رسانه ها شده و این موضوع به ذهن می رسد که آیا ارشاد با قصد و عمد بدنبال حذف رسانه های مردمی است؟

    متاسفانه سال گذشته اطلاع رسانی مناسبی از طرف وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان جهت ارسال نسخه های مدنظر روزنامه دریا جهت رتبه بندی و ارزیابی و ضریب کیفی انجام نشد، به همین بهانه نیز از اوایل امسال آگهی های سامانه ای روزنامه دریا قطع شد تا با افزایش فشار این روزنامه را با بحران مالی مواجه نمایند و بنظر می رسد ارشادی ها تلاش دارند روزنامه مردمی دریا را به تعطیلی بکشانند.

    در سال گذشته که همکاران مان بیشترین تلاش را برای افزایش کیفیت و کمیت مطالب تولیدی روزنامه داشتند وسختی های زیادی را متحمل شدیم. اوایل سال به اذعان صریح کارشناسان ارشاد این بحث مطرح بود که ارزیابی و تعیین ضریب کیفی در استان و توسط اداره کل ارشاد هرمزگان انجام می شود و بارها از حوزه مطبوعات این اداره کل پیگیر زمان اجرای این‌ارزیابی ها بودیم و پاسخ می شنیدیم که هنوز ابلاغیه ای از وزارتخانه در این خصوص دریافت نکرده ایم ، اما به ناگاه در پایان سال متوجه شدیم که ضریب کیفی ها بدون اطلاع انجام شده است و خواجه ارشاد هرمزگان در بند نقش ایوان بوده است.

    ارشاد در حالی مدعی ارسال پیامک به مدیرمسئول روزنامه است که ارشاد استان اگر برنامه ای داشته باشد و برای پوشش خبری از طریق دعوتنامه مکتوب ، تماس تلفنی ، خانه مطبوعات به دفتر رسانه ها ، مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران اطلاع رسانی می کند، اما برای تعیین ضریب کیفی که مهم ترین رویداد سالانه رسانه هاست حتی حاضر نشدند یک دهم سایر موضوعات اطلاع رسانی نمایند و یا بصورت مکتوب اطلاع دهند.

    آیا واقعا برای وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد استان مقدور نبود، با رسانه هایی که نسخه های روزنامه شان را به هر دلیلی ارسال نکرده اند، یک مرتبه تماس می گرفتند و اطلاع می دادند؟ در شرایط عادی که آگهی های ادارات دولتی بین روزنامه های استان تقسیم می شود، اما بدلیل شرایط سخت اقتصادی ، روزنامه ها برای تامین هزینه های جاری روزنامه و پرداخت حقوق ، حق بیمه، چاپ ، کاغذ و…. با مشکل مواجهند تا چه برسد وقتی آگهی های سامانه ارشادی اش قطع شود.  آیا واقعا دست هایی پشت پرده است و تلاش می شود روزنامه مردمی دریا با مشکل مواجه شود تا نتواند ادامه حیات و چاپ داشته باشد و پرسنلش بیکار شوند؟

    انتظار می رود شخص وزیر ارشاد در این موضوع مداخله کند ، زیرا تاکنون پیگیری های همکاران‌از طریق اداره کل و وزارتخانه بی نتیجه مانده است. در آستانه چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که بایستی رسانه ها مردم را به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کنند، اما بدلیل تصمیمات نامناسب وزارت ارشاد، این رسانه مردمی را با مشکل مواجه کرده اند و انتظار داریم در همین هفته مشکل مان برطرف شود و آگهی هایی که‌بایستی در این دوماه به روزنامه دریا اختصاص می یافت، جبران شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی روزنامه را برطرف کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.