حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش نگرانی ها از ترک‌ تحصیل دانش آموزان محروم
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۲۶
    شناسه : 17913
    بازدید 136
    3
    دریانیوز// هرازگاهی از مناطق حاشیه ای ، روستایی و محروم استان می شنویم که برخی از دانش آموزان بدلیل محرومیت خانواده و یا دوری و نبود مدرسه در منطقه شان ترک تحصیل کرده و یا در آستانه ترک تحصیلی هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرازگاهی از مناطق حاشیه ای ، روستایی و محروم استان می شنویم که برخی از دانش آموزان بدلیل محرومیت خانواده و یا دوری و نبود مدرسه در منطقه شان ترک تحصیل کرده و یا در آستانه ترک تحصیلی هستند. چند روز قبل هم در مورد خانواده ای شنیدم که بدلیل بیماری سرپرست و فقر خانواده و عدم توانایی برای تامین هزینه های تحصیل ، تصمیم گرفته اند امسال دخترشان را به مدرسه نفرستند .

    متاسفانه هرساله تعداد زیادی از دانش آموزان در استان محروم هرمزگان ترک تحصیل می کنند که آسیب های اجتماعی این دانش آموزان را بیشتر غرق می‌کند و مسئولان و متولیان‌ مربوطه بایستی تدبیری بیندیشند تا ترک تحصیلی دانش آموزان به صفر برسد. در استانی که در رده های نخست درآمدزایی کشور قرار دارد و صنایع و بنگاه های اقتصادی ، بنادر و گمرکات و پالایشگاه ها و… در آن فعالیت دارند ، اما از آن طرف هم‌در فقر و فلاکت و محرومیت وبیکاری در صدر استان هاي کشور قرار دارد و این محرومیت باعث شده سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان ترک تحصیل کنند و دانش آموزان زیادی هم در شرایط مناسب و با امکانات مطلوب تحصیل نکنند و‌بسیاری از دانش آموزان در مناطق روستایی و حاشیه ای شهرها از سوءتغذیه رنج می برند که جای تاسف دارد وبایستی تدبیری اندیشیده شود.

    صدها مدرسه فرسوده و غیراستاندارد در استان داریم و صدها مدرسه جدید هم نیاز است که در استان ساخته شود. هرمزگان براساس آمارهایی که بارها اعلام شده است ، به عنوان استانی جوان محسوب می شود و جمعیت دانش آموزی بالایی هم دارد، اما بدلیل فقر وفلاکت و بیکاری بالا در استان ، هم کمبود مدرسه و معلم داریم و هم خانواده های محروم زیادی داریم که فرزندان شان را به سختی به مدرسه می فرستند و برخی از دانش آموزان هم ترک تحصیل می کنند که این روند سال به سال بدلیل افزایش هزینه های تحصیل وخیم تر شده و بایستی چاره ای اندیشیده شود.

    افزایش ترک تحصیلی دانش آموزان و یا تحصیل دانش آموزان در شرایط سخت و با کمترین امکانات و در مدارس تخریبی و فرسوده و مدارس دوشیفته در استان محروم، اما صنعتی و تجاری هرمزگان که قطب اقتصاد کشور هم لقب گرفته است ، نشان می دهد که بنگاه های اقتصادی استان در بخش مسئولیت های اجتماعی بخوبی اقدام و عمل نکرده اند، وگرنه در هرمزگان نباید کمبود ۳۰۰مدرسه وجود داشته باشد و یا ۳۰۰مدرسه اش هم تخریبی و فرسوده باشند و یا مدارسش با کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و برودتی مواجه شده و یا دانش آموزانی بخاطر فقر و محرومیت ترک تحصیل کنند که انتظار می رود در دولت جدید هم اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات آموزشی و مدارس این استان محروم افزایش یابد و هم صنایع و بنگاه های اقتصادی مشارکت شان در حوزه مسئولیت های اجتماعی افزایش یابد تا هرمزگانی ها نیز عدالت آموزشی را لمس کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.