دریانیوز// موضوع ارتباطات و روابط عمومی آنقدر دارای اهمیت است که در تقویم رسمی کشور ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.
با توجه به اینکه امروزه اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات، یک مقوله اساسی در موفقیت هر نهاد و سازمانی از خرد تا کلان است، اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دو چندان است، به گونه ای که موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی، به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است.
موضوع لزوم اطلاع رسانی فعالیت ها وعملکردهای دولت ها در ادوار مختلف بسیار موردتاکید رهبر معظمانقلاب قرار داشته ، اما متاسفانه به این حوزه همچنان کمتر توجه می شود. در دولت سیزدهم نیز فعالیت های زیربنایی و روبنایی در حوزه های مختلف انجام می شود، اما همچنان در بخش اطلاع رسانی ضعف وجود دارد وبسیاری از عملکردهای دولت در همه بخش ها گفته نمی شود و مردم بی اطلاع هستند که این ضعف اطلاع رسانی اجحاف در حق مردم و حتی دولتی ها است که این اقدامات و عملکردهای شان گفته و شنیده نشود.
سال گذشته هم مقام معظم رهبری در دیدار رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در بخشی از بیانات شان با گلایه از عدم اطلاع رسانی دولت از عملکردش و اقدامات صورت گرفته ،فرمودند:» آنچه تا امروز در این دو سالی که این دولت بر سر کار بوده از عملکرد دولت مشاهده کردهایم، مستوجب این است که ما تقدیر کنیم و تمجید کنیم از دولت.
در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده که این بخشها هم بخشهای مهمّی است؛ من حالا یک اجمالی عرض میکنم. علّت اینکه من اینها را میگویم این است که زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست؛ اتّفاقات خوبی که افتاده، به آن اندازهای که شایسته و حقّش است، در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده میخواهم یک مقداری بگویم تا شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیّت هایی که در مورد دولت هست، برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود. حالا من در چند بخش اشاره میکنم.»
بعد هم معظم له به بخش های مهمی از اقدامات دولت در دوسال ابتدای فعالیتش اشاراتی داشتند. متاسفانه هنوز ضعف اطلاع رسانی در بیان فعالیت های دولت را در سطح کلان و استان ها از جمله هرمزگان مشاهده می کنیم. استان هرمزگان که بدلیل جایگاه ویژه اش ، ایران کوچک هم نامیده می شود و اقدامات بسیاری در بخش های مختلف انجام می شود، اما در حوزه اطلاع رسانی ضعف وجود دارد و برخی از مدیران چندان توجهی به اطلاع رسانی و حوزه روابط عمومی ندارند.
مدیران روابط عمومی دستگاه ها بایستی به عنوان سخنگو، اقدامات صورت گرفته را بیان کنند واز آن طرف گلایه ها، انتقادات ، شکایات و درخواست های مردمی را نیز به مدیر و بخش های مختلف مجموعه شان منعکس کنند . در یک کلام بایستی به روابط عمومی در دستگاه های دولتی و… توجه بیشتری شود تا اطلاع رسانی ها نیز افزایش یابد.
ثبت دیدگاه