حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3354 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش آموزش های مهارتی= افزایش اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی
    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۶
    شناسه : 17798
    بازدید 122
    0
    دریانیوز// ششم مرداد ماه روز کارآفرینی وآموزش های فنی وحرفه ای و هفته ملی مهارت نشان دهنده اهمیت مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه است که در سال‌های اخیر به این بخش توجه بیشتری شده است.در استان هرمزگان ودر دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه مهارتی را شاهد بودیم .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ششم مرداد ماه روز کارآفرینی وآموزش های فنی وحرفه ای و هفته ملی مهارت نشان دهنده اهمیت مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه است که در سال‌های اخیر به این بخش توجه بیشتری شده است.در استان هرمزگان ودر دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه مهارتی را شاهد بودیم .

    راه اندازی مدارس جوار کارگاه با همکاری برخی از صنایع و به همت استانداری، ادارات کل آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گامی در جهت تربیت نیروی انسانی برای صنایع از سطح مدارس است که ضرورت دارد این روند همچنان ادامه یابد تا دانش آموزان از دوران مدرسه با آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شده و تحصیل شان را نیز در همین بخش بگذرانند و در دانشگاه نیز رشته های مهارتی را انتخاب کنند و اگر چنین مدارسی در سطح استان افزایش یابد ، دانش آموزان با امید بیشتری تحصیل می کنند و یقین دارند که‌با تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی ، تحصیل شان هدفمند شده و زمینه شغلی در صنایع و… برایشان فراهم است.

    یکی از گلایه هرمزگانی‌ها، سهم اندک شان در صنایع و بنگاه های اقتصادی در دهه های اخیر بوده و مدیران صنایع هم نبود و کمبود نیروی ماهر آموزش دیده را مهمترین دلیل این شرایط عنوان می کردند که با افزایش توجه دانشگاه های استان به پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز صنایع و اهتمام بیشتر دولتی ها به این بخش ، گام های اساسی برداشته شده و ارتباط صنایع با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای تربیت نیروهای مورد نیازشان بیشتر شده و در بخش دولتی و خصوصی ، آموزش نیروهای مورد نیاز صنایع مورد توجه قرار گرفته است.

    آموزشگاه آزاد سام نوآوران در بندرعباس در ابتکاری آموزش برخی از رشته های فنی و مهارتی را از کودکی و نوجوانی آغاز کرده است تا آنها نیز با این رشته ها و مهارت ها بیشتر آشنا شوند که بر روند تحصیل و انتخاب رشته دانش آموزان در دوران مدرسه و دانشگاه نیز بسیار اثرگذار است. آموزشگاه سیمرغ در بندرعباس اما رشته های دیگری را آموزش می دهد که مورد نیاز جامعه امروز و بخصوص در هرمزگان است و با یادگیری این مهارت ها ، از میزان آسیب های اجتماعی در جامعه نیز کاسته می شود و ارتباطات افرادو و خانواده ها تقویت شده و بر روند تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیز بسیار اثرگذار است و اشتغالزایی در حوزه های مختلف را به همراه خواهد داشت.

    در هرمزگان ظرفیت بالایی برای آموزش های مهارتی توسط بخش دولتی و خصوصی وجود دارد و بایستی در این حوزه ها سرمایه گذاری بیشتری شود تا نیروهای ماهر موردنیاز در بخش های مختلف تربیت شوند و از میزان آسیب های اجتماعی و مشاغل کاذب کاسته شود. در واقع افزایش میزان آموزش های فنی و مهارتی در استان با افزایش اشتغال و کاهش بزه و بیکاری و آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد که از این بخش نباید غافل شد و بیش از پیش در این حوزه اقدام شود.

    صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان نیز ضرورت دارد در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان در این بخش حضور بیشتری داشته باشند تا آموزش های مهارتی در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای شهرهای استان نیز بیشتر برگزار شود و شعار هر هرمزگانی، یک‌مهارت در این استان محقق شود و هر هرمزگانی و هرمزگان نشین حداقل یک مهارت را فرابگیرد و تحقق نهضت مهارت افزایی را در استان شاهد باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.