حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح مرکز رصد جمعیت استان
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
    شناسه : 15970
    بازدید 1160
    5
    در ثبت احوال هرمزگان انجام شد دریانیوز// به مناسبت روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان هرمزگان افتتاح شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به مناسبت روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان هرمزگان افتتاح شد.
    با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ابراهیم هویدا مدیرکل ثبت احوال استان و جمعی از مسئولان و کارکنان ثبت احوال هرمزگان، به مناسبت روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت اداره‌کل ثبت احوال استان افتتاح شد.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد رشد و پیشرفتی داشته باشد باید اطلاعات جمعیتی خود را داشته تا بتواند بر اساس آن تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهد.
    احسان کامرانی افزود: جمعیت و جغرافیا دو مولفه قدرت هستند ه کشور ایران خوشبختانه دارای هر دو مولفه می‌باشد و کشور ایران از بسیاری از کشورها بزرگتر است.
    کامرانی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از نظر جمعیتی از ۸۵ کشور دنیا جمعیت آن بیشتر است و در حال حاضر نیز این ظرفیت در هرمزگان وجود دارد که جمعیت آن افزایش پیدا کند چرا که هم از نظر منابع و هم جغرافیا، استان هرمزگان در شرایط مناسبی قرار دارد.

    وی اظهارداشت: جمعیتی که باعث رشد تولید می‌شود یک جمعیت طلایی است زمانی که این جمعیت به سمت پیری می‌رود نمی‌تواند در توسعه کمکی نماید و بسیاری از کشورها در حال رفتن به سمت پیری جمعیت هستند.
    کامرانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به موضوع جوانی جمعیت اعتقاد زیادی دارند بیان کرد: همه باید در بحث جوانی جمعیت مک نمایند تا سیاست‌های ابلاغیه رهبر انقلاب به درستی اجرا شود.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به راه اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان عنوان کرد: با افتتاح این مرکز می‌توانیم آمار جمعیت استان هرمزگان را به صورت لحظه‌ای و شهر به شهر مورد بررسی و رصد قرار داد که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها موثر واقع شود.
    کامرانی با تقدیر از مسئولان ثبت احوال هرمزگان به دلیل راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت استان خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که می‌خواهیم فعالیتی انجام دهیم نیاز به آمار جمعیتی منطقه وجود دارد که با راه‌اندازی این مرکز، خلاء موجود در استان در این زمینه برطرف می‌شود.
    در ادامه مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: یکی از مواردی که برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد توجه باید قرار بگیرد، رصد مداوم تغییرات جمعیتی می‌باشد که با راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال هرمزگان این موضوع را می‌توان در استان انجام داد.
    ابراهیم هویدا اظهارداشت: هر جامعه دارای یک پنجره طلایی جمعیت است که در کشور ایران این پنجره از سال ۸۵ آغاز شده و ممکن است به مدت چهار دهه ادامه داشته باشد و ما می‌توانیم در زمینه جمعیت رشد قابل توجهی داشته باشیم.
    هویدا بیان کرد: این مرکز تلاش دارد علاوه بر رشد دانش عمومی در این حوزه، به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نیز با توجه به اطلاعات دقیق از روند تحولات در حال رخ‌داد جمعیت کشور کمک نماید.
    وی درباره اهداف راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان عنوان کرد: جمع‌آوری آمارهای جمعیتی استان، کمک به پروژه و پژوهش‌های جمعیتی، کمک به محققین و پژوهشگران در حوزه جمعیت و کمک به نهادها و ارگان‌های مختلف در زمینه جمعیت از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌باشد.
    هویدا با بیان اینکه در سه سال اخیر رشد جمعیت استان هرمزگان مثبت بوده است بیان کرد: در سال گذشته ۳/۶درصد رشد جمعیت استان نسبت به سال قبل از آن بوده‌است و این استان از نظر ولادت نیز در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.