حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • افتتاح اولین دپارتمان مهارتی بندرعباس ویژه سه تا شش ساله ها
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۳۸
    شناسه : 19213
    بازدید 199
    2
    پاییز و زمستانی پر بار برای کودکان در دپارتمان مهارتی سیمرغ ؛ دریانیوز//آموزشگاه فن بیان و مهارت های زندگی «سیمرغ» که دارای دو شعبه در بندرعباس است و کارنامه درخشانی را در ارائه آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان، جوانان و‌بزرگسالان دارد، برای فصل بازگشایی مدارس نیز ویژه برنامه هایی را برای کودکان ۳تا۶ (سن قبل از ورود به مدرسه) دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//آموزشگاه فن بیان و مهارت های زندگی «سیمرغ» که دارای دو شعبه در بندرعباس است و کارنامه درخشانی را در ارائه آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان، جوانان و‌ بزرگسالان دارد، برای فصل بازگشایی مدارس نیز ویژه برنامه هایی را برای کودکان ۳تا۶ (سن قبل از ورود به مدرسه) دارد.
    والدین بخصوص کارمندان می توانند فرزندان شان را در دپارتمان سیمرغ در چهارراه نخل ناخدا که به تازگی افتتاح شده، ثبت نام کنند تا آموزش های مختلفی از صبح تا ظهر به فرزندان شان داده شود و برای ورود به مدرسه و جامعه آماده شوند.در آموزشگاه و دپارتمان سیمرغ روانشناسان نیز با هنرجویان وخانواده های شان ارتباط دارند و راهنمایی و مشاوره های لازم را داشته و خانم دکتر صابر به عنوان مدیر هسته مشاوره سیمرغ هستند.
    برای آشنایی بیشتر مخاطبان روزنامه دریا با ویژه برنامه‌ها و فعالیت دپارتمان سیمرغ که از مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس آغاز می شود ، با مهلا شریف زاده مدیر دپارتمان سیمرغ به گفتگو نشستیم.

    دریا:دپارتمان مهارتی سیمرغ را برای شهروندان معرفی کنید و این دپارتمان برای مهرماه چه برنامه ای ویژه کودکان دارد؟
    این دپارتمان در اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف آموزش مهارتهای زندگی و تقویت مهارت ‌های ارتباطی با رویکرد کودک محور و طبیعت محور برای کودکان سه تا شش سال زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان مشغول به کار شد. ما در این مجموعه با در نظر گرفتن برنامه های ویژه و متفاوت مسیر را برای رسیدن به آینده زیبا هموار کرده ایم.

    دریا: در اين ويژه برنامه های‌تان كه همزمان با آغاز سال تحصيلى براى كودكان سه تا شش سال و در واقع كودكان قبل از سن مدرسه است،چه مهارت‌هایی آموزش داده مى شود؟
    ما اینجا هستیم تا بتوانیم ويژه برنامه هايى را درجهت ارتقای هوش هیجانی ، مهارت‌های زندگی از جمله خودآگاهی و همدلی ،مهارت ارتباط موثر بین فردی، مدیریت استرس،حل مسئله ، تصميم گيرى و انتخاب، تفكر خلاق ،تفكر نقاد ،مهارت‌های حرکتی و دست ورزی، تقویت توانایی ذهنی، مهارت‌های ادراکی، مهارت‌های دیداری -شنیداری ، هوش مالی ، نظم و قانونمندی ، مسئولیت پذیری به مهارت آموزان خود ارائه دهیم.

    ارزیابی کودکان توسط تیم روانشناسی سیمرغ
    دریا: برنامه های آموزشی دپارتمان چه تفاوتی با مهدهای کودک دارد ؟
    قطعاً هر مکان آموزشی استاندارد، می تواند جهت ارتقای جسمی و روانی کودکان موثر باشد. اما ویژگی که دپارتمان مهارتی سیمرغ را متمایز خواهد کرد، تمرکز بر ویژگی‌ها و تفاوت‌های فردی هر کودک است.به همین منظور در بدو ورود کودکان توسط تیم روانشناسی سیمرغ ارزیابی شده و نقاط قوت و ضعف ذهنی و رفتاری شناسایی شده و متناسب باتوانایی های کودک، نقشه راه آموزش کودک طراحی خواهد شد.لذا دستان این مجموعه محکم‌تر در دستان کودکان شماست تا کودک، زندگی را به طور تجربى لمس كند وآمادگی مطلوب تری را برای حضور در جامعه داشته باشد .

    دریا:محیط آموزشی تان چگونه است و چند مربی آموزش به کودکان را برعهده دارند و چه آموزش هایی داده می شود؟
    متراژ هر کلاس این مجموعه تقریبا ۲۵متر مربع است که در آن هشت مهارت آموز ، یک نفر در جایگاه مربی اصلی و یک نفر در جایگاه کمک مربی در آن حضور دارند. این مجموعه جمعا شش مربی و یک نیروی خدمه داشته و مربیان به صورت دائم توسط تیم روانشناسی تحت آموزش و ارتقای دانش علمی و عملی خود در زمینه های مربوطه می‌باشند .

    آموزش ها از ساعت ۷ صبح الی ۱۴
    دریا: کودکان چند ساعت در دپارتمان مهارتی سیمرغ حضور دارند و چه ساعاتی است ؟
    با توجه به نیاز کودک و درخواست والدین این مجموعه از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر میزبان مهارت آموزان عزیزمان می باشد .

    دریا: چه کارگاه ها و فوق برنامه هایی برای این کودکان اجرا می شود؟
    کارگاه‌های آموزشی مادر و کودک متناسب با فصل و نيازهاى مهارت آموزان برگزار می گردد و کارگاه های فرزند پروری برای والدین به صورت ماهیانه در دپارتمان سیمرغ برگزار می گردد . کلاس‌های فوق برنامه نیز شامل فن بیان ، ریتم و گیم ، نمایش های عروسکی ، نمایش خلاق و غیره می باشد.

    دریا: این آموزش ها در دپارتمان مهارتی سیمرغ برای کودکان چه مدت طول می کشد؟
    برنامه تدوین شده برای آموزش و مهارت های کودکان سه سال می باشد.مهارت آموزها از سه سالگی وارد سیستم آموزشی می شوند و طی سه سال مهارت‌هایی که لازمه عبور از چالش ها است را آموزش می بینند و وارد مدرسه می شوند.

    آمادگی برای ورود به مدرسه‌
    دریا: کودکانی که در دپارتمان سیمرغ آموزش می بینند، چگونه برای ورود به مدرسه آماده می شوند ؟
    ورود به مدرسه نیازمند یک سری آموزش ها و مهارت‌هاست که به صورت ذاتی ، کودک آنها را به همراه ندارد؛ اما در این دپارتمان تمامی ملزومات ورود به مدرسه از جمله مهارت‌های حرکتی ، دست ورزی ، دوستیابی ، نظم و قانون در کلاس و طبیعت به کودکان آموزش داده می شود تا کودک در کیف مهارتی خود در بدو ورود به مدرسه با توانمندی بیشتری حضور پیدا کند.

    عضویت در خانواده بزرگ ‌سیمرغ
    دریا: بعد از ورود به مدرسه ، آیا برای کودکان همچنان برنامه و فوق برنامه هایی دارید؟ توضیح دهید.
    کودکانی که در دپارتمان حضور پیدا می‌کنند ،عضو خانواده بزرگ سیمرغ می‌شوند و می توانند تا همیشه از خدمات تخصصی مانند کوچ فردی، کلاس های تخصصی و فوق تخصصی فن بیان و مهارت‌های زندگی استفاده کنند و این مجموعه گام به گام و همواره در کنار کودکان شما خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.