حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۲ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 12 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3850 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 126×
  • تقویم شمسی

    آبان ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • استراتژی فولاد هرمزگان دستیابی به بالاترین سطح کیفیت
    ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۴:۵۱
    شناسه : 21263
    بازدید 136
    3
    دریانیوز// کیفیت به عنوان نخستین و مهم‌ترین مولفه مد نظر مشتریان به شمار می‌آید. بر این اساس، برای توجه به اهمیت کیفیت در تمام صنایع و خدمات، روز 22 آبان ماه روز جهانی و 18 آبان روز ملی کیفیت نامگذاری شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : حمیدرضا کشاورز منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کیفیت به عنوان نخستین و مهم‌ترین مولفه مد نظر مشتریان به شمار می‌آید. بر این اساس، برای توجه به اهمیت کیفیت در تمام صنایع و خدمات، روز ۲۲ آبان ماه روز جهانی و ۱۸ آبان روز ملی کیفیت نامگذاری شده است. این روز برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت کیفیت و تاثیرات آن بر محصولات و خدمات مختلف برگزار می‌شود و هدف اصلی از نامگذاری این روز، ترویج استانداردهای بین‌المللی کیفیت و ارتقاء سطح کیفیت در سراسر جهان است.

    کارخانجات فولادی با علم به ضروت وجود یک سیستم کنترل کیفیت جامع و پایدار برای دستیابی و ارتقاء سطح کیفیت محصولات خود، راهبردها و استراتژی‌های ویژه خود را طرح‌ریزی و دنبال می‌کنند. شرکت فولاد هرمزگان نیز با توجه به اهمیت کیفیت در جلب رضایت مشتری و توسعه بازار، برنامه‌های گوناگونی درخصوص کنترل کیفیت مواد اولیه، فرایند تولید و محصول نهایی انجام داده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ۹۸٫۷۸ درصد تختال تولیدی فولاد هرمزگان از استاندارد لازم برخوردار بوده و جزو با کیفیت‌ترین تولیدات محصولات فولادی در بازارهای داخلی و بین‌المللی به شمار می‌آید.

    در حال حاضر روش‌های سنتی کیفیت اغلب واکنشی بوده و بر پایه بازرسی محصولات نهایی برای یافتن نقص‌ها تمرکز دارند که با نگاهی گذرا به فرایند رشد بازار می‌توان فهمید نگرش‌های قدیمی دیگر جوابگوی نیازهای مشتریان کالا و خدمات نخواهد بود. از این‌ رو، شرکت‌های پیشرو در انقلاب صنعتی چهارم به دنبال استقرار سطح چهارم فرایند کنترل کیفی (O. 4 QULLITY) در جهت بهبود فرایندهای کیفیت از طریق ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های نو ظهور هستند.

    در این راستا، خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته و هم اکنون سطح مدیریت کنترل کیفی فولاد هرمزگان سطح ۳ (O .3 QULITY) است و این مجموعه فولادساز استراتژی سال‌های بعد خود را بر این موضوع استوار کرده تا در آینده در زمینه ارتقای سطح مدیریت کنترل کیفی به سطح ۴ (O. 4 QULITY)، اقدامات و پروژه‌هایی همچون مطالعه و شناختO. 4 Quality & lab و الزامات دستیابی به این سطح، بررسی روش‌ها و تجهیزات نوین بازرسی آنلاین مواد اولیه ورودی، بررسی انجام آزمون‌های بازرسی‌های غیرمخرب با استفاده از تجهیز (EMAT) در بازرسی گرم، ایجاد ارتباط نرم‌افزارهای آماری با سیستم is-suite (سطح ۳) و تحلیل داده‌ها با هوش مصنوعی (سطح O. 4 ) و اندازه‌گیری اتوماتیک و هوشمند ابعاد در بازرسی گرم تختال را تعریف و به مرحله اجرا برساند.

    در واقع شرکت‌های پیشرو در صنعت به دنبال این هستند تا با استفاده از داده‌های دقیق، مشکلات را قبل از وقوع شناسایی و فرآیندهای تولید را بهینه‌سازی کنند و نوآوری بیشتری در محصولات و خدمات خود ارائه دهند. سرعت پاسخگویی به تغییرات بازار و رضایتمندی مشتریان از مهم‌ترین مزایای این یکپارچه‌سازی است؛ به نحوی‌که سیستم‌ها هوشمندتر، به هم متصل‌تر و خودکارتر و با عملکرد مستقل می‌شوند.در مجموع می‌توان گفت امروزه با توجه به تحولات روز افزون اجتماعی و اقتصادی در دنیا، پاسخگویی به متقاضیان استاندارد و کیفیت بسیار ضروری است. چراکه در جوامع امروزی با رشد تکنولوژی و سرعت ارتقای محصولات در بازارهای جهانی، افزایش کیفیت نیز اجتناب‌ناپذیر شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.