حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • استاندار جدید یزد و چالش های پیش رو
    ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۱۷
    شناسه : 20209
    بازدید 145
    1
    دریانیوز// دولت چهاردهم باشعار «وفاق ملی» پابه کارزارمدیریت کلان اجرایی کشور گذاشت وبا تاکید مکرربرآن تلاش دارد با انتخاب افرادتوانمند، باتجربه و معتدل این شعار وحدت آفرین رادرعمل نیزبه نمایش بگذارد که انتخاب دکتر محمدرضابابایی به عنوان استاندار یزد از مصادیق آن است.
    ارسال توسط : نویسنده : محمدرضا حایری زاده منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// دولت چهاردهم باشعار «وفاق ملی» پابه کارزارمدیریت کلان اجرایی کشور گذاشت و با تاکید مکرربرآن تلاش دارد با انتخاب افراد توانمند، باتجربه و معتدل این شعار وحدت آفرین را در عمل نیز به نمایش بگذارد که انتخاب دکتر محمدرضابابایی به عنوان استاندار یزد از مصادیق آن است.

    تجربه ١٢_١٠ساله دراین وادی کویری حکایت از این واقعیت داردکه،حضور افراد پیر و مسن و ضعیف و از سوی دیگر حضور نیروهای جوان اما مغرور وشیفته قدرت (ببخشید خدمت) سم مهلکی بر بدنه اجرایی استان بودکه این دوقشر هیچ کدام نتوانستند در راستای واقعی اهداف توسعه و چشم اندازو پیشرفت این مرز و بوم گام های محکم، استوارو درخشانی بردارند و کارنامه ای ناموفق را ازخودبه یادگارگذاشتند.

    گرانی های افسارگسیخته نمونه ی آن میوه وتره بار، افزایش طلاق وکاهش ازدواج، بیکاری، نابسامانی های اتباع بیگانه ومعضلات امنیتی آن ها، اشغال حوزه کارگری صنایع استان توسط هموطنان عزیز دیگر استان ها و به طبع آن افزایش قیمت مسکن، اجاره بها و مشکلات فرهنگی حاصل آن در شهرهای نظیر میبد و اردکان و غیره، صدورمجوزهای بیش ازحد احداث صنایع آلاینده نظیر فولاد دراین سرزمین بی آب و معضلات وخیم آلودگی هوا در اکثر شهرهای استان، کاهش شدید سفره های آب زیرزمینی وکاهش شدید کیفیت آب شرب مردم به ویژه درسال های اخیر، مظلومیت بافت تاریخی شهر جهانی یزد و اسکان اتباع دیگرکشورها دراین بافت، کاهش گردشگری استان باتوجه به وضعیت نامطلوب حمل ونقل درحوزه ی ریلی و زیرساخت ها، حجم سنگین ترافیک و سیلاب شهری و از همه مهمتر اوضاع اسفناک اجتماعی و فرهنگی استانی که نام دارالعباده را با خود یدک می کشد، این ضعف ها و این مشکلات دست آورد کدام مدیریت ها و مدیران استان است و چه کسی پاسخگوست؟!

    تنها درحوزه اشتغال یک نکته مثبت وجود دارد وآن ایجاد اشتغال بادادن پست و مقام به دوستان، هم حزبی ها وهم ستادی های انتخاباتی، علیرغم عدم شایستگی است، که کمر توانمندی دربخش اجرایی استان راشکسته است؟!
    دکترمحمدرضابابایی به عنوان مدیری باتجربه، معتدل وتوانمند در بخش های اجرایی به ویژه استانداری، بامشکلات فراوانی که به بخش هایی ازآن اشاره داشتیم روبروست و باید با آن هادست و پنجه نرم کند اما جان وخونی تازه دادن به حوزه های مدیریتی واجرایی ازاولویت های جدی وبدون تاخیرایشان در بدو ورود به مرکزارشد اجرایی استان باید باشد.

    جناب بابایی ازجمله افرادی هستند که برای رسیدن به چنین جایگاه هایی، هیچ گاه ازعقاید وآرمان های خود عدول نکرده ونمی کنند، اما دراستان شاهد بودیم که برخی برای عقاید حزبی خود سینه چاک می‌دهند، سال ها مدیریت دولت یازدهم ودوازدهم رامورد انتقاد قرارمی دادند، توییت می زدند و …… و شنیده شده درماه های اخیربرای بقاء درپست های خود تلاش های فراوانی داشتند، ویژه نامه های بدون مخاطب باپول بیت المال چاپ می کردند و…. این ها واقعیت های پشت پرده ای است که مردم فهیم ما دریافته اند که برخی افراد، شعارهای سیاسی وجناحی شان تنها برای رسیدن به پست ومقام است وحتی اگرلازم باشد برای ماندن در جایگاه شان باآن همه دوآتشه بودن حاضرند باخون خود میثاق نامه حزب مقابل را امضاکنند؟!

    امروزهمین رفتارهاست که عقاید برخی جوانان، نسبت به دین، اسلام ونظام مورد تردید قرارگرفته ونوعی بی اعتمادی درجامعه ایجاد کرده است؟! این ها افرادی غیرقابل اعتمادی هستند که درصورت مسئولیت حتی در بخش های دیگر، چرخه حرکتی توسعه استان را باچالش روبرو می سازند، که امید داریم استاندارجدید و باتجربه استان یزد در این خصوص در رو دربایستی بااین افراد قرارنگیرد.

    بهرحال خشنودیم که از بعد ازبیش یک دهه، مدیریت ارشداجرایی دریزد به اهلش سپرده شد وسکان هدایت آن رابدون نگاه سیاسی ، بهترین و رشایسته ترین گزینه دردست گرفت ومردم همیشه درصحنه وقانع استان یزد را برای آینده ای بهتروافقی روشن ترامیدوارساخت. ان شاالله…

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.