حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احداث ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا ؛ به زودی
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۱
    شناسه : 18258
    بازدید 130
    1
    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان خبرداد دریانیوز// مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان، گفت: برای اینکه بیشتر مدیریت و کنترل آلودگی که گاها ناخواسته یا توسط واحدها به دلیل عدم رعایت است را داشته باشیم ؛ یک کار مشترک با محیط زیست در حال انجام است که یک ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا را احداث کنیم و اولین ایستگاه آن در شهرک صنعتی خلیج فارس است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان، گفت: برای اینکه بیشتر مدیریت و کنترل آلودگی که گاها ناخواسته یا توسط واحدها به دلیل عدم رعایت است را داشته باشیم ؛ یک کار مشترک با محیط زیست در حال انجام است که یک ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا را احداث کنیم و اولین ایستگاه آن در شهرک صنعتی خلیج فارس است.

    امیر امیری زاد در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار کرد: صنایع کوچک در تولید و اقتصاد کشور نقش مهمی دارند و این صنایع سهم بسزایی در اشتغال‌زایی جوانان ‌دارند.وی در ادامه افزود: ۳۴ شهرک صنعتی در هرمزگان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد آن به بهره داری رسیده است.

    بهره‌برداری از ۴۰ واحد صنعتی جدید در سال جاری

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ واحد صنعتی جدید در سطح شهرک‌های استان به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری بهره برداری از ۴۰ واحد صنعتی جدید و اشتغال هزار نفری را در این واحدها دردستور کار داریم.

    امیری زاد بیان داشت: سال گذشته برای هزار نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم شد و ۱۳۶ سرمایه گذار جدید را در سطح شهرک‌های صنعتی استان جذب کردیم و صد طرح دیگر را برای جذب سرمایه گذاری جدید در برنامه سالجاری داریم.وی به جذب سرمایه گذاری در سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ از واحدهایی که به بهره برداری رسیده بود را داشتیم.

    افزایش اعتبار ۲۵ برابری برای تامین زیرساخت‌ها

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان ابراز کرد: در موضوع اعتبار برای تامین زیرساخت ها افزایش ۲۵ برابری را نسبت به سالیان اخیر داشتیم که از پنج میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده‌ایم. در مجموع تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها هزینه شده است. امیری زاد با بیان اینکه ۴۵ واحد صنعتی راکد در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: برای ۵۰۰ نفر هم فرصت اشتغال زایی ایجاد شد.

    وی ادامه داد: میزان واحدهای صنعتی راکد استان در حال حاضر زیر هفت درصد است.مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان،گفت: متأسفانه برخی از طرح های نیمه تمامی که در استان وجود دارد و از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و به نتيجه نرسیده اند باید بانک‌ها این‌ها واحدها را تعیین تکلیف کنند.

    بازگشت صد واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

    امیری زاد در همین رابطه بیان کرد: بیشترین مشکل را در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس داریم برای اینکه این شهرک‌ها، شهرک‌های قدیمی استان هستند و این موضوع خودش را بیشتر نشان می‌دهد. در این بین شهرک صنعتی در استان داریم که حتی یک واحد صنعتی راکد هم ندارد.

    در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس در حال حاضر ۲۹ واحدی که قبلا به بهره برداری رسیدند راکد هستند و در سه سال اخیر صد واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشتند.وی ابراز داشت: درهمین چند سال اخیر ۱۱۸ واحد راکد داشتیم که الان به سطح مناسبی رسیده‌ایم که امیدواریم این‌ واحد ها هم تعیین تکلیف شوند.

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان، خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات کلینیکی، مشاوره‌ای و اخذ استانداردها هم از واحدهای صنعتی حمایت می‌کنیم تا بتوانند در بازارهای داخلی و بین المللی حضور داشته باشند؛ زیرا توسعه بازار واحدهای صنعتی هم باید لحاظ شود که بتوانند پایداری و ماندگاری داشته باشند. امیری زاد گفت:۱۳۸۷ قرارداد سرمایه گذاری با صنعتگران داریم که از این تعداد ۵۶۵ مورد آن به بهره برداری رسیده و ۸۲۲ طرح‌ هنوز نیمه تمام است.

    وی در خصوص معافیت مالیاتی واحدها در شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: در سطح شهرک‌ها در مناطق توسعه یافته هفت سال و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۳ سال معافیت مالیاتی حکم فرما است. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان بیان کرد: تمام شهرک‌های صنعتی قبل از احداث مورد ارزیابی زیست محیطی قرار می‌گیرند؛ اما به این معنا نیست که بیان کنیم صنعت هیچ گونه آلودگی ندارند و هیچ جای دنیا هم همچون چیزی وجود ندارد؛ اما ما مدیریت و کنترل آلودگی را باید انجام دهیم.امیری زاد گفت: یک تعداد از واحدهای صنعتی که برخی اوقات الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند؛ اداره کل محیط زیست استان با آن‌ها برخورد می‌کند.

    پیگیر احداث ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا

    وی ابراز کرد: برای اینکه بیشتر مدیریت و کنترل آلودگی که گاها ناخواسته یا توسط واحدها به دلیل عدم رعایت است را داشته باشیم؛ یک کار مشترک با محیط زیست در حال انجام است که یک ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا را احداث کنیم و اولین ایستگاه آن در شهرک صنعتی خلیج فارس است.مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان در پایان گفت: اراضی ایستگاه پایش آنلاین در شهرک صنعتی خلیج فارس تامین شده است، امیدواریم تا سال آینده بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم تا به صورت نقطه‌ای بدانیم که انتشار آلودگی از کدام واحد بوده است تا راحت‌تر با آن واحد متخلف برخورد کنیم.

    صنایع کوچک تکمیل کننده زنجیره ارزش هستند

    خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز در این نشست، گفت: صنایع کوچک نقش بسیار بزرگی در اقتصاد و زندگی روزمره ما دارند و تکمیل کننده زنجیره ارزش هستند.وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشات خود به موضوع توجه به صنایع کوچک تاکید کرده‌اند.رئیس سازمان صمت هرمزگان خاطر نشان کرد: در پنج ماهه سال جاری در حوزه سرمایه‌گذاری رتبه دوم تاسیس مجوزهای صنعتی در کشور را کسب کرده‌ایم.

    قاسمی بیان داشت: ۸۹۰ واحد صنعتی استان را واحدهای کوچک تشکیل می‌دهند، این نشان از اهمیت و توجه استان در حوزه زنجیره ارزش است که در قالب ایجاد شهرک های تخصصی شکل می‌گیرد.وی گفت:در اعتبارات تبصره ۱۸ حمایتی برای بخش صنعت و بخصوص در واحدهای کوچک بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی دور افتاده بودند مورد حمایت مالی قرار گرفتند و برای سرمایه در گردش آن ها ۱۰۰ میلیارد تومان به این واحدها اختصاص پیدا کرد که بتوانند تولید و اشتغال را داشته باشند.

    رئیس سازمان صمت هرمزگان خاطر نشان کرد: علی رغم محدویت های انرژی مجموع تولیدات صنعتی استان تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده که رشد ۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.قاسمی به حوزه معدن در رابطه با اکتشافات اشاره کرد و گفت: در پهنه غرب استان برای آهن خوشبختانه ۵۰ درصد تحقق اکتشاف آن انجام شده و در پهنه سیلیس که در منطقه حاجی آباد است کار اولیه اکتشافی انجام و ۵۰ درصد کار جمع‌بندی شده است . برای بشاگرد هم در همین مدت زمان کوتاه ۳۵ درصد تحقق یافته است.

    رشد ۶۲ درصدی در حوزه اکتشافات معدنی

    وی عنوان داشت: در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری در بخش معدن هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در چهار ماه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشتیم و در حوزه اکتشاف هم رشد ۶۲ درصدی را داشته ایم.رئیس سازمان صمت هرمزگان بیان کرد: در سالجاری برای صادرات استان مبلغ چهار میلیارد و دویست میلیون دلاری پیش بینی شده است که نسبت به سال قبل افزایشی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.