حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3248 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احتمال کلاهبرداری در اپلیکشین های مجازی خرید وفروش
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۹
    شناسه : 2959
    بازدید 1844
    8
    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس هشدار داد شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند. رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس در گفتگو با خبرنگار دریا؛ با هشدار به خریداران و فروشندگان ملک و خودرو و مستاجران گفت: شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند. امید رنجبر افزود: در این فضای مجازی که نظارتی برآن وجود ندارد و باعث التهاب آفرینی و غیرواقعی وحبابی شدن قیمت ها در بازار مسکن نیز شده‌اند؛ در صورتیکه به هشدارهای امنیتی توجه نشود، کلاهبرداری از مردم را بدنبال خواهد داشت. رنجبر به شهروندان توصیه کرد: برای خرید وفروش املاک و خودرو و اجاره ملک به دفاتر مشاور املاک و خودرو مجاز مراجعه کنند تا درصورت بروز مشکلی و…، امکان پیگیری شکایت و رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد. وی به شهروندان هم تاکید کرد : برای خرید ملک یا خودرو حتما پروانه کسب و کارت مباشرت مشاور املاک یا خودرو را ملاحظه کنند ودر زمان انعقاد قرارداد اصل مدارک خودرو وملک را با اسناد هویتی مطابقت دهند و پس از نوشتن قرارداد دست نویس، از مشاور املاک بخواهند کدرهگیری را دریافت کنند و اگر دفتر مشاور املاک مقاومت کرد و تمکین ننمود، به اتحادیه شکایت کنند.

    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس همچنین از خریداران ملک و خودرو خواست تا مفاد قراردادها را مطالعه کنند و اگر شبهه‌ای وجود داشت، از مشاور بخواهند معانی و نکات مبهم قرارداد را توضیح دهد و شبهه زدایی داشته باشد وی افزود: خریداران خودرو حتما قبل از معامله، خودرو را پیش کارشناس معتبر و رسمی رنگ و فنی ببرند وبا خودرو مقداری رانندگی کنند و مدارک خودرو را ببینند. همچنین برای خودروهای شرایطی توصیه اکید می شود همانطور که برای شرایط اقساط و تاخیر، خسارت می گذارند؛ برای عدم ارسال مدارک و تحویل خودرو نیز خسارت درنظر بگیرند.وی در مورد خرید یا اجاره ملک وخرید اتومبیل هم گفت: خریداران ومستاجران در زمان بازدید از امکانات ملک یا خودرو بصورت کامل و با جزئیات کامل یادداشت برداری و صورت برداری و عکسبرداری کنند تا در زمان معامله، مالکان امکانات را تعویض نکنند یا برندارند تا خریدار و مالک یا مستاجر متحمل خسارت نشوند.وی درخصوص جزییات ابطال پروانه فعالیت مشاوران املاک و خودرو نیز گفت: در صورت تعطیلی و غیرفعال بودن دفاتر برای مدت طولانی، پروانه فعالیت شان باطل می شود و اگر بنگاه‌ها دارای تخلفات متعدد باشد، پرونده شان به اتاق اصناف ارجاع داده می شود و از طریق اتاق اصناف به سازمان صمت و دستگاه قضایی ارجاع می شود و با دستور دستگاه قضایی، پروانه فعالیت شان ابطال می شود.

    رنجبر گفت: شکایات شهروندان از تخلفات مشاوران املاک در خصوص دستمزد وخدمات، دریافت کد رهگیری، عدم رویت مستندات و… در مورد ملک و خودرو و قصور دفاتر مشاوره، مورد رسیدگی قرار می گیرد. وی گفت: میزان شکایات در سال جاری بدلیل آموزش‌های مرتبط و اشرافیت مشاوران املاک و اتومبیل به قانون کاهش یافته است و درصورت قصورمشاوران املاک و خودرو، با آنها برخورد قانونی می شود. رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس در مورد نرخ کمیسیون بالا که مورد گلایه خریداران ومستاجران می باشد : کمیسیون تابع تورم است و مشاوران املاک نیز هزینه هایی اجاره، حقوق کارکنان و… دارند. وی به شهروندان توصیه کرد: مردم از اپلیکیشن مجازی که اقدام به قیمت سازی و قیمت گذاری غیرواقعی می کنند، برای معاملات شان استفاده نکنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “احتمال کلاهبرداری در اپلیکشین های مجازی خرید وفروش”
    1. سلام.وادب واحترام تشکر از رئیس اتحادیه مشاورین.املاک و خودرو که.مسائل.حقوقی وراهنمائی های به.موقع جلو گیری ازهرگونه ضروزیان خریدار بفروشند.چنانچه.امکان.دارد نسب به نرخ گذاری منطقه ای.جهت.جلوگیری.ازقیمت.های.خودسرانه.بعضی.سازندگان.ومالکان

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.