حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اتمام تعمیرات نیمه‌اساسی واحد ۶  نیروگاه گازی خلیج فارس
    ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
    شناسه : 16805
    بازدید 155
    2
    برای افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان انجام شد دریانیوز//  واحد GT61 شماره شش نیروگاه برق خلیج فارس بعد از پایان عملیات تعمیراتی و اطمینان از کارکرد بی نقص با تلاش بی وقفه گروه های چهارگانه امور تعمیرات ابزاردقیق، مکانیک، الکتریک، تاسیسات و با نظارت مدیر پروژه اورهال و همچنین دفتر فنی مهندسی و با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ ملی در ۲۶ خرداد ماه سال‌جاری به شبکه سراسری سنکرون شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//  واحد GT61 شماره شش نیروگاه برق خلیج فارس بعد از پایان عملیات تعمیراتی و اطمینان از کارکرد بی نقص با تلاش بی وقفه گروه های چهارگانه امور تعمیرات ابزاردقیق، مکانیک، الکتریک، تاسیسات و با نظارت مدیر پروژه اورهال و همچنین دفتر فنی مهندسی و با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ ملی در ۲۶ خرداد ماه سال‌جاری به شبکه سراسری سنکرون شد.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ محمد عقیل عامری سیاهوئی اظهار کرد: عملیات تعمیرات نیمه اساسی واحد شش گازی نیروگاه گازی ۹۹٠ مگاواتی خلیج فارس، پس از تلاش شبانه‌روزی پیمانکار مربوطه و با همت گروه‌های تخصصی تعمیراتی و پشتیبانی نیروگاه به پایان رسید و این واحد در شرایط تولید حداکثری قرار گرفت.

    وی در ادامه افزود: :این تعمیرات اضطراری که به جهت افزایش تولید و جلوگیری از حوادث احتمالی واحد شش برنامه‌ریزی و اجرایی شده بعد از پایان تعمیرات اساسی اورهالی واحد سه دومین تعمیرات در سال جاری در نیروگاه محسوب می‌شود که طی آن، قسمتی از پره‌های متحرک توربین و تعدادی از پره‌های ثابت تعویض شد.

    مدیر عامل نیروگاه برق خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: این اقدام با حمایت های موثر و تحسین برانگیز شرکت های بالادستی مخصوصاً شرکت مالک(شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس)در تأمین به موقع پره‌ها و دیگر لوازم یدکی توربین‌ گازی انجام شده و عملیات اجرایی تعمیرات یاد شده نیز توسط نیروهای متخصص و متعهد نیروگاه‌ ۹۹٠ مگاواتی خلیج فارس مگاواتی بعنوان شرکت بهره بردار که وابسته به شرکت تولید و شرکت مدیریت توسعه تامین انرژی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا صورت گرفته و این کار نشان‌دهنده توانایی‌ خانواده بزرگ صنعت برق در شستا می باشد.

    عامری بیان داشت: واحد شش نيروگاه گازي خليج فارس برای انجام تعمیرات نیمه اساسی در اختیار پیمانکار مربوطه قرار داده شد تا بعد از تعویض تعدادی از قطعات مسیر داغ واحد GT61 و رفع دیفکتهای اورهال و رفع پرمیت های باز و اشكالات اعلام شده در زمان بهره برداري و تعميرات پيشگيرانه در سه حوزه الکتریک، مکانیک و ابزار دقیق که شامل انجام آچاركشي، بازديد چشمي، تميزكاري و تعويض برخي از قطعات صورت پذیرد.

    وی تصریح کرد: اساساً هدف از تعمیرات نیمه اساسی انجام تعمیرات اضطراری با زمان کم و در بخش محدودی از توربین است تا ریسک بهره برداری در تابستان تقلیل یابد و در اسرع وقت نیز واحد به شبکه سنکرون شود.

    تمیزکاری تمام فیلتر های هوای ورودی به و شستشوی کمپرسور

    مدیرعامل نیروگاه برق خلیج افزود: در تعمیرات نیمه اساسی صرفاً به دلیل خاص بودن و متمرکز بودن این نوع تعمیرات روی بخش توربین ، تنها در حوزه ی توربین گاز فعالیت های تعمیراتی انجام می شود و اهم فعالیت ها با توجه به آسیب دیدگی شدید محفظه احتراق بود و همچنین دو ردیف اول پره های توربین اقدامات اصلاحی لازم صورت پذیرفت.

    عامری سیاهوئی ابراز داشت: در تعمیرات نیمه اساسی واحد شش، بخشی از محفظه احتراق کاملاً تعویض شد و کلیه ی مشعل های سوخت نیز بازدید و بعضاً جایگزین شد و یکی از اقدامات مهمی که در تعمیرات نیمه اساسی واحد شش صورت گرفت تمیزکاری کلیه ی فیلتر های هوای ورودی به تعداد ۱۰۰۸ و شستشوی کمپرسور که تاثیر بسزایی در تولید توان واحد دارند.

    وی گفت: با اقدامات انجام شده امیدواریم این واحد حدود ۱۲ هزار ساعت مورد بهره برداری قرار بگیرد و سال آینده در فرصت مناسب تحت فرآیند اورهال قرار بگیرد و خوشبختانه این واحد پس از تعمیرات بازدهی توان ۹۸ درصد را دارد که مطلوب ارزیابی می گردد. عامری سیاهوئی ادامه‌ داد: ؛ با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و نیاز مبرم شبکه به برق در جنوب و جنوب شرق کشور، تعمیرات نیمه اساسی واحد شش در دستور کار قرار گرفت تا این واحد در زمان پیک مصرف برق تابستان در اختیار شبکه برق کشور قرار گیرد.

    مدیرعامل نیروگاه برق خلیج فارس عنوان داشت: در کنار پیمانکار داخلی، کارکنان این نیروگاه با تلاش، تعهد و تخصص خود تعمیرات نیمه اساسی واحد شش را آغاز نمودند تا در کمترین زمان ممکن تعمیرات نیمه اساسی واحد انجام پذیرد تا فصل تابستان برق مطمئن و پایدار به شبکه تحویل داده شود.

    توسط متخصصان و کارکنان بومی نیروگاه

    عامری سیاهوئی گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن این نوع توربین در کشور، تمام برنامه ريزي، تعمیرات و انجام بازديد واحد هاي نيروگاه توسط متخصصان و كاركنان بومی نيروگاه و با هماهنگی مدیریت شبکه برق صورت مي گيرد تا باعث کاهش خروج های اضطراری، مخصوصاً در زمان پیک مصرف برق در تابستان و بهره برداري مطمئن‌تر مي گردد. وی افزود: واحد شماره شش نیروگاه بعد از پایان تعمیرات نیمه اساسی و با انجام عملیات (کامشینینگ) جهت اطمینان از وضعیت واحد، تحت مدیریت و نظارت کارکنان متخصص و توانمند نیروگاه برق خلیج فارس به اتمام رسید و این واحد با ظرفیت تولیدی ۱٫۴۳مگاوات وارد مدار به شبکه سراسری متصل شد.

    محمد عقیل عامری ادامه داد: این تعمیرات شامل موارد مهمی از جمله بازدید محفظه احتراق ، زون ها ، پره ها ایمن سازی واحد، سرویس و تعمیر روتور توربین، بازدید از مسیر داغ، ژنراتور، و تجهیزات جانبی بود که طبق برنامه از قبل پیش بینی شده بود که بصورت دقیق انجام شد.
    عامری در تشریح خروج واحد شماره شش از مدار تولید به جهت انجام عملیات تعمیرات نیمه اساسی بیان کرد : این واحد به ظرفیت تولید ۱.۶۵ مگاوات برای انجام تعمیرات نیمه سنگین و کسب آمادگی لازم جهت کمک به تامین برق پایدار مخصوصاً در پیک تابستان پیش رو از مدار تولید برق خارج شده است.

    هدف از تعمیرات

    عامری سیاهوئی هدف از تعمیرات نیمه اساسی این واحد را رفع موانع تولید در جهت بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان پیش رو عنوان کرد و افزود : طبق برنامه زمان بندی از قبل پیش بینی شده با برنامه ریزی دقیق این عملیات با موفقیت سپری شد که پس از به مدار آمدن این واحد ، ۱.۴۳ مگاوات ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده خواهدشد. نیروگاه خلیج فارس با دارا بودن ۶ واحد گازی به ظرفیت ۹۹٠ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

    لازم به ذکر است: شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس زیر مجموعه شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس ، هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین، وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می باشد و این نیروگاه در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی مدل GT13E2 آلستوم در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.