حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • آمار کمبود مدرسه را به رئیس جمهور بدهید
    ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۲۵
    شناسه : 20187
    بازدید 138
    1
    دریانیوز// رئیس جمهور ماه قبل اعلام کرد با همراهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)ساخت تمام مدارس در مناطق محروم را یک‌ساله انجام می دهیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس جمهور ماه قبل اعلام کرد با همراهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)ساخت تمام مدارس در مناطق محروم را یک‌ساله انجام می دهیم.

    مسعود پزشکیان دوشنبه قبل نیز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: بنای دولت چهاردهم تقویت مدارس دولتی است و در این زمینه برای ساخت کل مدارس مناطق محروم با مشارکت مردم و دیگر نهادها هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

    استان محروم هرمزگان که کمبود ۳۰۰مدرسه ای داشته و دارای ۳۰۰مدرسه تخریبی و فرسوده است و ضرورت دارد این ۶۰۰مدرسه در استان ساخته و بازسازی شوند ، بایستی زودتر مسئولان استان آمار دقیق این مدارس را به دفتر ریاست جمهوری اعلام کنند تا مدارس زودتر ساخته شده و با احداث این ۶۰۰مدرسه ، در سال آینده کمبود مدرسه و همچنین مدرسه فرسوده ای در استان نداشته باشیم.

    برخی از والدینی که فرزندان دانش آموزش شان در مدارس فرسوده تحصیل می کنند ، از حضور فرزندان شان در این کلاس ها نگرانند و می ترسند فرزندان شان در زیر آوار این مدارس غیراستاندارد ، غیرمقاوم و تخریبی مدفون شوند. از طرفی دیگر کمبود مدرسه و… در استان باعث ترک تحصیلی و بازماندگی از تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان در هر سال می شود که اگر این مدارس مورد نیاز ساخته شوند ، در جلوگیری از ترک تحصیلی و بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی استان بی تاثیر نیست.

    کمبود مدرسه در این استان مرزی محروم باعث شده است برخی از مدارس فعال موجود دو شیفته شوند که بطور حتم بازدهی دانش آموزان در کلاس های عصر کمتر است و بهتر است تمام کلاس ها صبح ها برگزار شوند.

    از طرفی دیگر کمبود مدرسه در هرمزگان باعث شده مدارس غیردولتی زیادی در بندرعباس فعالیت کنند که برخی از آنها از فضای آموزشی مناسبی برخوردار نیستند و حیاط بزرگی ندارند و ساختمان مسکونی به مدرسه تبدیل شده اند و از آن طرف برخی از این مدارس حقوق سه چهارمیلیون تومانی به معلمان شان می دهند که برای معلمان هم رضایت‌بخش نیست. به موضوع کیفیت آموزشی نیز بایستی در هرمزگان همانطور که مورد تاکید رئیس جمهور است، توجه شود تا عدالت آموزشی به هرمزگان هم برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.