حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای استاندار! بیمه حوادث طبیعی منازل روستایی را فعال کنید
    ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
    شناسه : 12030
    بازدید 1273
    11
    دریانیوز// با توجه به‌ اینکه یکی از موارد اساسی و مهم مورد در زمینه مدیریت بحران موضوع «بیمه» است و نیاید از آن غافل بود. جا دارد استاندار هرمزگان که عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان است به صورت جدی به این موضوع ورود کند و دستور دهد این مهم که هم به نفع مردم و دولت در حوداث طبیعی است زودتر محقق و فعال شود؛ زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    صنعت بیمه کارکردهای مختلفی‌ در جامعه دارد و می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلام مردم بعد از وقوع حوادث ایفا کند. یکی از بیمه‌نامه‌های مهم و کاربردی برای آحاد مردم بیمه نامه آتش سوزی است.این بیمه نامه خطرات گوناگونی مانند زلزله، سیل، آتش‌ سوزی، صاعقه، انفجار، طوفان و… را تحت پوشش قرار می‌دهد و با خرید این بیمه با قیمت مناسب می‌توان خسارت‌های وارده احتمالی به ساختمان و اثاثیه پس از وقوع حادثه از شرکت‌های معتبر بیمه‌ای را با خیالی آسوده دریافت کرد و مرهی بر آلام مردم در حوادث باشد.

    متأسفانه اغلب مردم بیمه را فقط با عنوان شخص ثالث خودرو می‌ شناسد و از خدمات محصولات بیمه‌ای دیگر چندان آگاه نیستند یا اگر هم اطلاع دارند توجهی زیادی به آن ندارند و نیازمند این است با تبیین فواید بیمه، مردم را بشتر در این زمینه آگاه کرد. در اردبیهشت ماه سال گذشته مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه برگزاری نماز عید فطر خبر از بیمه شدن ۹۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان را داد و بیان کرده بود توجه به مناطق روستایی هرمزگان یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در دولت سیزدهم است که اهداف متعددی از این موضوع دنبال می‌کنیم. 

    به همین منظور در صدد بیمه کردن منازل مسکونی روستایی استان در مناطق مختلف هستیم که خوشبختانه در سال گذشته شمار زیادی از واحد‌های روستایی بیمه شد. مطابق آمار تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار منزل مسکونی در نقاط روستایی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته که اقدامی بسیار موثر در حوزه روستایی استان است و این بیمه برای جبران خسارت حوادث طبیعی احتمالی در سال جاری است.

    قرارداد این بیمه بین استانداری هرمزگان و شرکت بیمه برکت منعقد شده که استانداری سهم بیمه شدگان را به صورت کامل پرداخت کرده و این قرارداد از اول اردیبهشت ماه امسال اجرایی شده است. در پایان استاندار هرمزگان گفته بود درصورت وقوع این حوادث وتایید دهیاری، شورای روستا و بخشداری، بیمه تا سقف یک میلیارد ریال خسارت خانه و اسباب و وسایل را پرداخت می کند.

    هرچند اقدام استانداری هرمزگان در سال گذشته برای بیمه کردن منازل روستایی بسیار ارزشمند و راهگشا بود و این امر در زلزله‌ای که در سایه خوش و سیل های که در سال گذشته در استان رخ داد، بیمه آتش‌ سوزی به کمک مردم و دولت آمد و هر یک از منازل مسکونی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند می‌توانستند بنا بر ارزیابی، خسارت‌های وارده خود را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۷۰ میلیون برای ساختمان و ۳۰ میلیون برای اثاثه خود از شرکت بیمه دریافت نمایید.

    متأسفانه با گذشت ۸ ماه از سال جاری و با شروع شدن فصل بارندگی ها و با توجه به اینکه هرمزگان استانی حادثه خیز از نظر بلاهای طبیعی از جمله سیل و زلزله … است؛ اما تاکنون خبری از بیمه شدن منازل روستایی در استان نیست و انتظار می‌رفت در سال جاری منازل مسکونی روستایی بیمه حوداث طبیعی شوند. مبلغ قرارد بیمه آتش‌ سوزی سال گذشته منازل مسکونی روستایی هرمزگان حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ هشت میلیارد تومان آن را استانداری و دو میلیارد دیگر آن را بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) پرداخت کرده بود.

    با توجه به‌ اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) بخشی از هزینه بیمه کردن منازل مسکونی روستایی هرمزگان را تامین می‌کند برای تامین بخش دیگر از بار مالی آن، استانداری می‌تواند از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این زمینه بهره بگیرد تا حداقل روستا‌نشیان از مزایای بیمه آتش‌ سوزی استفاده کنند.

    با توجه به‌ اینکه یکی از موارد اساسی و مهم مورد در زمینه مدیریت بحران موضوع «بیمه» است و نیاید از آن غافل بود. جا دارد استاندار هرمزگان که عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان است به صورت جدی به این موضوع ورود کند و دستور دهد این مهم که هم به نفع مردم و دولت در حوداث طبیعی است زودتر محقق و فعال شود؛ زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.