حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز  واکسيناسيون  پنوموکوک و روتاويروس در سراسر استان
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
    شناسه : 15872
    بازدید 1137
    8
    معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان خبرداد دریانیوز// آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» شامل رونمایی از سند درمان کودکان زیر هفت سال و آغاز رسمی تزریق واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور، روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» شامل رونمایی از سند درمان کودکان زیر هفت سال و آغاز رسمی تزریق واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ این مراسم به صورت ویدئوکنفرانسی در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام برگزار شد. در استان هرمزگان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون غذا و دارو، مشاور رئیس دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت بندرعباس، رئیس دانشکده بهداشت، مدیرکل بیمه سلامت استان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه در مراسم افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» در مرکز جامع سلامت سعادت بندرعباس حضور داشتند.

    دکتر عبدالجبار ذاکری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: در استان هرمزگان همزمان با ۷ استان کشور، ۲ واکسن پنوموکوک و روتاویروس به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شد. وی افزود: تزریق واکسن پنوموکوک از بهمن‌ماه در بندرخمیر آغاز شد و از امروز در سراسر استان تزریق می‌شود. دکتر ذاکری اظهار کرد: واکسن پنوموکوک برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های ناشی از باکتری پنوموکوک تزریق می‌شود که از بیماری‌های مننژیت، ذات‌الریه، عفونت گوش میانی و عفونت منتشر خونی جلوگیری می‌کند و در ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: واکسن روتاویروس نیز از اسهال‌های حاد آبکی ناشی از روتاویروس پیشگیری می‌کند. وی افزود: بررسی‌ها در هرمزگان نشان می‌دهد که ۶۵درصد از اسهال‌های حاد آبکی ناشی از این ویروس است که واکسن آن به صورت خوراکی در ۲، ۴ و ۶ ماهگی خورانده می‌شود. دکتر ذاکری گفت: تمامی واکسن‌های نوزادان، شیرخوارگان و کودکان در استان تامین شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

    ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان در استان هرمزگان خبر داد.دکتر عبدالجبار ذاکری ضمن اعلام این خبر و با اشاره به کمبود برخی واکسن‌ها گفت: کمبود واکسن پنتاوالان و ثلاث کشوری بوده است و در حال حاضر تعدادی از استان‌های کشور دچار کمبود واکسن شده‌اند.

    وی افزود: طی یک ماه اخیر با توجه به عدم دریافت واکسن از وزارت بهداشت با کمبود این دو واکسن در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی مواجه شدیم.دکتر ذاکری بیان کرد: پیگیری‌های لازم جهت تامین واکسن پنتاوالان از سوی وزارت بهداشت در حال انجام می‌باشد و به محض دریافت واکسن در همه واحدهای بهداشتی توزیع خواهد شد.

    معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه کمبود واکسن تا آخر هفته این رفع خواهد شد، افزود: در صورت تاخیر واکسن مراقبین سلامت پیگیری‌های لازم را از طریق ارتباط با والدین جهت انجام واکسيناسيون تاخیری کودکان انجام خواهند داد.وی اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از واکسن پنتاوالان و ثلاث هیچ‌گونه کمبودی از نظر واکسن در استان هرمزگان نداریم و کلیه واکسن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت موجود است و از این نظر برای خانواده‌ها جای نگرانی نیست.

    دکتر ذاکری از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان خبر داد و گفت: این دو واکسن از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی در برنامه واکسیناسیون کودکان زیر یک سال قرار گرفته است. وی در پایان گفت: از امروز واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور از جمله استان هرمزگان و واکسن روتاویروس نیز در ۲ استان بوشهر و هرمزگان به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.