حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3321 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آسیب های اجتماعی  در سیبل برنامه های مدیران باشد
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
    شناسه : 13760
    بازدید 1223
    9
    دریانیوز// موضوع آسیب های اجتماعی در هرمزگان همواره مورد غفلت قرار گرفته و اگر چه تعداد زیادی دستگاه اجرایی و...در حوزه آسیب های اجتماعی وظایفی برعهده دارند، اما با پاسکاری توپ مسئولیت در حوزه آسیب های اجتماعی توسط متولیان مربوطه در زمین همدیگر ، وضعیت آسیب های اجتماعی در استان روزبه روز حادتر می شود و گزارش های منتشر شده در رسانه ها در این حوزه در این سال‌ها نیز باعث نشده است، اقدامات اثرگذار و ملموسی توسط مسئولان صورت پذیرد ودر این بخش ضعف های زیادی داریم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// موضوع آسیب های اجتماعی در هرمزگان همواره مورد غفلت قرار گرفته و اگر چه تعداد زیادی دستگاه اجرایی و…در حوزه آسیب های اجتماعی وظایفی برعهده دارند، اما با پاسکاری توپ مسئولیت در حوزه آسیب های اجتماعی توسط متولیان مربوطه در زمین همدیگر ، وضعیت آسیب های اجتماعی در استان روزبه روز حادتر می شود و گزارش های منتشر شده در رسانه ها در این حوزه در این سال‌ها نیز باعث نشده است ، اقدامات اثرگذار و ملموسی توسط مسئولان صورت پذیرد ودر این بخش ضعف های زیادی داریم.

    دو دهه از شرایط و وضعیت محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده در مرکز هرمزگان و قطب اقتصاد کشور نوشتیم و گزارش و مقاله منتشر کردیم که روز به روز شرایط این مناطق در حال حادتر شدن است و مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی به سن دانش آموزی نیز رسیده است و در برخی کوچه های این محلات، معتادان در حال استعمال و تزریق و مصرف مشروبات و…هستند و رهگذران وخانواده ها مشاهده می کنند و از کودکان و نوجوانان در برخی مناطق در ازای مبلغی پول برای انتقال مواد و مشروبات استفاده می شود و…، اما مسئولان مربوطه همواره تلاش کردند با کتمان این نابهنجاری ها و آسیب اجتماعی ها ، آن را نادیده بگیرند که نتیجه اش افزایش آسیب های اجتماعی در این مناطق شد. زنان و فرزندان بدسرپرست پناهگاهی ندارند و هیچ نهادی از آن ها حمایت لازم را ندارد و روز به روز بر تعدادشان نیز افزوده می شود.

    طلاق و جدایی باعث افزایش فرزندان طلاق شده که آسیب های خودش را دارد. ترک تحصیلی نیز در این خانواده ها به دلایل مختلفی وجود دارد که باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده است. خودکشی و درگیری های فیزیکی و… از دیگر آسیب های اجتماعی است که بایستی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. به موضوع پیشگیری از جرم بایستی توجه بیشتری شده و اقدامات لازم در این حوزه توسط دستگاه های متولي صورت گیرد. کمبود اماکن فرهنگی ،تفریحی، ورزشی، آموزشی و…نیز در افزایش آسیب های اجتماعی در محلات بی تاثیر نیست که بایستی اقدامات لازم در این حوزه توسط متولیان مربوطه انجام شود.

    اداره کل امور اجتماعی استانداری در انسجام بخشی دستگاه های مسئول حوزه آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار است که در ادوار مختلف این اداره کل برای مدتی بدون مدیر بوده و یا از مدیران توانمند کمتر بهره مند بوده است و به همین دلیل اقدامات مناسب و اثرگذاری در حوزه آسیب های اجتماعی در استان صورت نگرفته است. سرپرست جدید اداره کل امور اجتماعی استانداری هرمزگان به تازگی منصوب شده است و معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان بر تحقق ماموریت های این اداره کل تاکید کرده اند که امیدواریم سرپرست جدید این اداره کل بتوانند این ماموریت ها و مسئولیت ها را محقق کنند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آیین تکریم و معارفه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از دفاتر مهم ستادی استانداری است که ماموریت های گسترده ای در حوزه آسیب های اجتماعی، مشارکت اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، ساماندهی سواحل بر عهده دارد. پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح های توانمند سازی در محلات کم برخوردار، توسعه و تقویت تشکل های مردمی از دیگر ماموریت های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی است.

    برنامه ریزی برای جذب کامل اعتبارات در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ساماندهی سواحل، اجرای رویداد ایده پردازی اجتماعی و نهضت مشارکت اجتماعی از ماموریت های مهم دیگری است که ضروری است به صورت ویژه با همکاری فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری و دنبال شود. با توجه به ماموریت های فرابخشی و گسترده اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش مشارکت اجتماعی دارد ،کلیه دستگاه های اجرایی و فرمانداران با سرپرست جدید اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف و برنامه ها همکاری نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.