دریا نیوز







سرویس های بهداشتی موضوع ثابت ستاد خدمات سفر هرمزگان

دریا نیوز: با وجود اینکه ستاد خدمات سفر هرمزگان در سال های گذشته برای رفع مشکل کمبود و نظافت سرویس های بهداشتی پرداخته و اقدام کرده اما این موضوع همچنان یکی از موضوع های ثابت این ستاد را تشکیل می دهد

، 14:26   /   کد خبر: 33650   /   تعداد بازدید: 189


دریا نیوز: با وجود اینکه ستاد خدمات سفر هرمزگان در سال های گذشته برای رفع مشکل کمبود و نظافت سرویس های بهداشتی پرداخته و اقدام کرده اما این موضوع همچنان یکی از موضوع های ثابت این ستاد را تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا، هفتمین نشست ستاد خدمات سفر هرمزگان با توجه به نزدیکی نوروز و تعطیلی های نوروزی در حالی برگزار شد که وقت قابل توجه ای از آن پیرامون موضوع یاد شده صرف شد. شهردار بندرعباس گفت: با وجود همه اقدام های صورت گرفته به علت جمعیت بالای مسافران و گردشگرانی که به بندرعباس سفر می کنند و بیشتر در بوستان ها مستقر می شوند با کمبود چشمه های سرویس بهداشتی روبه رو خواهیم شد. عباس امینی زاده افزود: سرویس های بهداشتی برای جمعیت ثابت پیش بینی شده و علاوه بر این سرویس ها در 9 نقطه دیگر هم چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد. وی اضافه کرد: 247 چشمه سرویس بهداشتی در بوستان های محل اسکان وجود دارد و خارج از بوستان ها هم سرویس بهداشت هست ولی برای وضعیت مطلوب باید حدود 660 چشمه سرویس بهداشتی داشت. شهردار بندرعباس یاد آور شد: چشمه های سرویس بهداشتی زیبا سازی شده که در این خصوص می توان به نصب گلدان در آنها اشاره کرد و مامورانی برای نظافت آنها مستقر خواهند شد. امینی زاده بیان داشت: کارگرانی برای تنظیف نوار 29 کیلومتری ساحل بندرعباس مستقر می شوند و با توجه به حجم بالای تولید زباله توسط مسافران و گردشگران نوروزی در بوستان های محل اسکان نهادها و اداره های اجرایی و خدماتی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند. وی اشاره کرد: غرفه عرضه مایحتاج روزانه در بوستان ها دایر و نیازمندی های روزانه مانند نان، کنسرو، آب معدنی و گوشت و فرآورده های گوشتی را عرضه می کنند. شهردار بندرعباس گفت: ساماندهی ورودی های شهر و مکان های خاص آغاز شده که می توان به ورودی بندر شهید حقانی و ورودی راه آهن بندرعباس اشاره کرد. وی افزود: یکی از مشکلات ورود خودروهای مسافران به ساحل وگرفتار شدن درآب است که این اتفاق با وجود علایم هشدار دهند و موانع نصب شده باز رخ می دهد و امسال تلاش می شود از وقوع این حوادث جلوگیری شود. شهردار بندرعباس ادامه داد: تا 27 اسفند مرکز راهنمای مسافر در ورودی شهر بندرعباس مستقر شود. وی افزود: مسوولان مسافران را به بوستان های سطح شهر هدایت کنند تا فضای بیشتری در ساحل برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شود. شهردار بندرعباس اظهار داشت: تیم های نجات غریق با مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در 10 نقطه نوار ساحلی مستقر می شوند و علایم راهنمای مسافر به صورت بنر علاوه بر علایم موجود در سطح شهر نصب خواهد شد. ** تعیین مامور سرویس های بهداشتی با شماره همراهمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: برای سرویس های بهداشتی یک مامور تنظیف با شماره همراه تعیین شود. رضا مدرس افزود: باید با توجه به امکانات و ظرفیت های شرایط برای استفاده مردم و مسافران از ساحل فراهم باشد و امسال وسعت بیشتری نسبت به سال گذشته برای این منظور آزاد باشد. وی بیان داشت: چراغ های نوار ساحلی هم در مدت باقی مانده تعویض شود تا مسافران و گردشگران بتوانند در چند ساعت حضور خود از ساحل بهره لازم را ببرند. مدرس افزود: با توجه به تولید حجم بالای زباله در تعطیلی های نوروزی توسط مسافران در بوستان ها و نوار ساحلی از سطل زباله های بزرگ استفاده شود. وی اشاره کرد: زیبا سازی ورودی های شهر مد نظر مسوولان شهری بندرعباس باشد و اقدام های لازم را در این خصوص و ورودی بندر شهید حقانی انجام دهند. ** آمادگی بنادر ودریانوردی با انجام رزمایشمعاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در ادامه این نشست گفت: روز یکشنبه رزمایش جست و جو و نجات دریایی با مشارکت اداره های مختلف برگزار می شود. اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: مدیران عضو ستاد خدمات سفر برای حضور در این رزمایش ساعت 9 صبح در بندر شهید حقانی حضور داشته باشند. فرماندار سیریک هم گفت: این شهرستان آماده پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی است و مشکل خاصی وجود ندارد و خلاء دبیرستاد خدمات سفر احساس می شود. عبدالله پرتابیان ابراز داشت: اگر مشکلی ایجاد شود در 20 روز آینده آنرا رفع خواهیم کرد، همچنین 7 کیلومتر از 15 کیلومتر مسیر دسترسی به خور آذینی روکش آسفالت شده و چشمه های سرویس بهداشتی به صورت سیار در آنجا مستقر می شود. فرماندار قشم هم در این نشست گفت: دهه فجر شاهد کمبودهای زیرساختی و حمل و نقلی جزیره هرمز بودیم، 40 فروند شناور با ظرفیت 4 هزار نفر داریم که با توجه به سفر انبوه جمعیت به این جزیره چالش های آنرا شاهد بودیم. ** شبکه درون شهری هرمز قادر به جابه جایی حجم زیاد مسافر نیستعلیرضا نصری اضافه کرد: از سوی دیگر جزیره هرمز از نظر نظام حمل و نقلی درون شهری قادر به جابه جایی 2 هزار نفر است ولی در یک روز نزدیک به هفت هزار نفر به این جزیره سفر کردند. وی ادامه داد: برای این چالش ها باید چاره اندیشی کنیم و از سوی دیگر قرار شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اورژانس دریایی اقدام کند که نکرده و این نیاز مردم و مسافران جزیره هرمز هنوز مرتفع نشده است. فرماندار قشم بیان داشت: همچنین در خصوص چشمه های سرویس بهداشتی با وجود نصب 14 سرویس کنونی هنوز 15 چشمه سرویس بهداشتی کمبود وجود دارد. نصری افزود: در خصوص مشکل های اسکله های پل و لافت هم باید اقدام کرد که راهکار اساسی واگذاری این ها به سازمان بنادر ودریانوردی است و این سازمان با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه نامه نگاری کرده ولی هنوز اتفاقی رخ نداده است. دبیر نشست و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان هم در ادامه این نشست ابراز داشت: نشستی با فعالان گردشگری همچون آژانس داران و تور گردانان با هدف کمک به گردشگری در هرمز برگزار شد. رضا برومند بیان داشت: با توجه به حجم زیاد مسافر به جزیره هرمز یا امکانات سفر به بهی جزیره افزایش یابد ویا اینکه شمار گردشگران محدود کنیم. وی ادامه داد: همه مسافران از مبادی رسمی به جزیره هرمز سفر نمی کنند و برخی با حضور در اسکله پشت شهر و کرایه قایق به این جزیره می روند. فرماندار خمیر هم در ادامه این نشست گفت: با توجه به احتمال تشکیل صف برای سفر مسافران از مسیر بندر پل به قشم چشمه های سرویس بهداشتی سیار باید در مسیر نصب شود. میرهاشم خواستار افزود: در طول مسیر از محور مواصلاتی اصلی تا بندرپل گارد ریل نصب شود که نیاز است این دستور اجرایی شود.