دریا نیوز







میزخدمت و تکریم کارمندان

 دریا نیوز: در حالی در چندهفته اخیر با دستور استاندار هرمزگان، میزخدمت در ادارات استان جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان راه اندازی شده است

، 13:52   /   کد خبر: 33298   /   تعداد بازدید: 152


 دریا نیوز: در حالی در چندهفته اخیر با دستور استاندار هرمزگان، میزخدمت در ادارات استان جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان راه اندازی شده است که انتظار می رود با اجرای دقیق این طرح، میزان رضایت مردم از خدمات دولت افزایش یابد و میزان سرگردانی ارباب رجوع در ادارات استان کاهش یابد.یکی از گلایه های شهروندان و حتی سرمایه گذاران در استان، بروکراسی طولانی و نفسگیر اداری است که همین موضوع باعث نارضایتی آنها شده است و استاندار هرمزگان در این بخش هم تاکید کرده است که صدور مجوز سرمایه گذاری در استان نباید بیشتر از دوهفته طول کشد. در برخی از ادارات مشاهده می شود که بعضی از کارمندان در ساعات اداری به امورات دیگر وصرف صبحانه و... مشغول هستند وارباب رجوع هم بدنیال آنها از این اتاق به آن اتاق می رود که امیدواریم این موضوع با میزخدمت در ادارات کمرنگ تر شود. البته ناگفته نماند برخی از کارمندان هم ایثارگرانه تلاش می کنند واز وقت شخصی خود هم برای رفع مشکلات مردم استفاده می کنند که چنین کارمندانی را هم بایستی ستود. در بخش ملاقات حضوری مردم با مدیران هم علی رغم اینکه در برخی ادارات روزهای سه شنبه به عنوان روز ملاقات مردمی با مدیر اعلام شده است؛ اما در برخی ادارات مانند امور مالیاتی هرمزگان در شش روز هفته و در زمانی که مدیر حضور داشته باشد، ارباب رجوع با تکریم واحترام پذیرش می شود که این دستگاه می تواند به عنوان الگو معرفی شود.

اما از آن طرف هم بایستی به موضوع تکریم کارمندان در ادارات هم توجه شود و خواسته ها و مشکلات شان هم مدنظر قرار گیرد و برایش برنامه ریزی نمود. در برخی از ادارات هم گاهی بعضی از کارمندان از رفتار مدیران خود گلایه مند هستند و می گویند مدیرشان برخلاف دیگر ادارات تصمیمات سلیقه ای اتخاذ می نماید وبه عنوان مثال استراحت های پزشکی را فقط باتایید پزشکی که خودش اعلام کرده است، قبول دارد که بایستی هزینه ای هم کارمند با این شرایط اقتصادی به این پزشک بپردازد ویا اینکه برای ساعات پاس شیر هم در برخی ادارات بصورت سلیقه ای عمل می شود ویا برخی کارمندان برخوردهای نه چندان محترمانه را از رئیس یا بالادست خود شاهد هستند که نیاز است این مشکلات کارمندان هم مورد توجه قرار گیرد و بین کارمندی که وظایف خود را بخوبی انجام می دهد و ایثارگرانه هم کار می کند و کارمندی هم که به هربهانه ای تلاش می کند از انجام دادن وظیفه اش شانه خالی کند، تمایز وجود داشته باشد و حتی کارمندانی که به وظایف شان عمل می کنند و روحیه جهادگرانه وایثارگرانه دارند هم مورد تجلیل قرار گیرند تا سبب انگیزه در دیگر کارمندان شوند واحساس نکنند که بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

علی زارعی/دریا