دریا نیوز







مشکلاتی که هرسال تکرار می شود: دردسرهای ترافیک نمایشگاه ها در بندرعباس

دریا نیوز: از حدود ده روز قبل در وسط بلوارهای شهر و برروی تیرهای برق شاهد آویزان شدن تبلیغات زرد رنگی از برگزاری نمایشگاه های سوغات و هدایا ویژه شب یلدا و صنعت خودرو بودیم.نوع تبلیغاتی که گویا شهرداری و شورای شهر نمی خواهند به آن سامان بدهند.

، 10:13   /   کد خبر: 32958   /   تعداد بازدید: 361


دریا نیوز: از حدود ده روز قبل در وسط بلوارهای شهر و برروی تیرهای برق شاهد آویزان شدن تبلیغات زرد رنگی از برگزاری نمایشگاه های سوغات و هدایا ویژه شب یلدا و صنعت خودرو بودیم.نوع تبلیغاتی که گویا شهرداری و شورای شهر نمی خواهند به آن سامان بدهند.

این نوع تبلیغات به حواس پرتی و عدم تمرکز راننده منجر می شود که هرساله به طورمرتب این سناریو تکرار می شود.اگرچه شورای چهارم وعده نموده بود که تبلیغات محیطی را ساماندهی کند اما شورای پنجم هم از راه رسید و این موضوع تاکنون محقق نشده است. مشخص نیست چرا شهرداری و شورای شهر نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند ؟ چرا اداره برق اجازه می دهد که از تیرهای برق ،تبلیغات آویزان شود؟آیا هزینه ای برای این نوع تبلیغات دریافت می کنند؟

البته سوالی دیگر هم مطرح است که آیا پلیس میزان اثرگذاری اینگونه تبلیغات که منجر به عدم تمرکز رانندگان می شود را بررسی کرده است و در تصادفات به این موضوع توجه شده است؟ موضوعی که بطور حتم بی ارتباط با وقوع تصادفات در شهر نمی باشد وبایستی این نحوه تبلیغات مورد کنکاش و بررسی کارشناسانه قرار گیرد که هم به لحاظ بصری ، چهره شهر و بلوارها را نازیبا می کند و هم برروی رانندگی ها اثرگذار است و هم برای عبورعابران از عرض بلوارها مشکل ساز است و گاهی با آنها برخورد می کنند  و نباید نسبت به این نوع تبلیغات بی تفاوت بود.از طرفی هم که در نیمه دوم سال شرکت نمایشگاه ها بطور مرتب تاپایان سال نمایشگاه های مختلف را برگزار می کند، توسط سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان توجیه شوند که تبلیغات محیطی خود را بصورت استاندارد انجام دهند و به گونه ای نباشد که این نوع تبلیغات برای دیگران مشکل ساز باشد و اطلاع رسانی بصورت اصولی صورت پذیرد که شورای شهر هم می تواند در جلساتی با دعوت از سازمان صنعت ،معدن ،تجارت، شرکت نمایشگاه ها و شهرداری نسبت به بررسی این موضوع و موضوعات مرتبط با برگزاری نمایشگاه ها بپردازد. 

کمبود پارکینگ 

هنگامیکه برای تهیه گزارش به نمایشگاه سه راه جهانبار رفتم، اولین موضوعی که جلب توجه می کرد، کمبود پارکینگ بود و خودروها در هر طرف بلوار دوطرفه ودر چهارلاین پارک کرده بودند و رفت وآمد برای سایرخودروها به سختی صورت می گرفت. برگزاری دو نمایشگاه خودرو و آجیل شب یلدا بصورت همزمان جای سوال دارد، زیرا برپایی یک نمایشگاه به تنهایی نیز ترافیک سنگین ایجاد می کند و وقتیکه دو نمایشگاه را بطور همزمان برگزار کنند،مشکلات دوچندان می شود.در این گزارش نظرات بازدید کنندگان این نمایشگاه ها را جویا شدیم. با ماهمراه باشید.

نظارت نیست

یکی از رانندگانی که خودروی خود را در مکانی بسیار دورتر از محل برگزاری نمایشگاه پارک کرده بود، گفت:نمی دانم چرا با وجود اینکه هرساله دهها نمایشگاه با عناوین مختلف در بندرعباس برگزار می شود، اما برای پارک خودروها چاره اندیشی نمی کنند؟درحالیکه بایستی چندین پارکینگ برای خودروها در نظرگرفته شود.آیامسئولان برگزاری این نمایشگاه های به این موضوع توجهی ندارند وفقط هدف شان این است که نمایشگاه را برگزار کنند و واقعا نمی دانند که برای نمایشگاه، پارکینگ هم نیاز است.خودم بارها بدلیل پارک دوطرفه ودوبله در کنار نمایشگاه و نبودن جای پارک جریمه شده ام و به همین دلیل امروز خودرویم را در فاصله بسیار دور پارک کرده ام وبه همین دلیل هم نمی توانم چیز زیادی بخرم. از مسئولان برگزار کننده نمایشگاه می خواهم که چاره ای برای پارکینگ نمایشگاه هم بیندیشند.پلیس هم از متولیان برگزاری نمایشگاه بخواهد که پارکینگ نمایشگاه را تامین کند تا رانندگان جریمه نشوند.وقتیکه استاندار،فرماندار ودیگر مسئولان برای برگزاری افتتاح نمایشگاه می آیند، انتظار داریم که روزهای دیگر هم بیایند و وضعیت کمبود پارکینگ و کیفیت برگزاری نمایشگاه را هم بررسی کنند و نواقص را برطرف کنند.چرا این نواقص هر سال تکرار می شود.از شرکت نمایشگاه ها و سازمان صنعت ،معدن وتجارت وسایر دستگاه های متولی بخواهند که این مشکلات را برطرف کنند. 

فقط یک عنوان 

برخی دیگر از بازدیدکنندگان نسبت به نمایشگاهی که عنوان آجیل وخشکبار شب یلدا را دارد و اقلام دیگر نظیر صابون، شامپو ،ظروف پلاستیکی ،آش وآبمیوه وبستنی،کیف،سوسیس وکالباس،روغن ،فلاسک چای و... عرضه می شود که چندان سنخیتی باشب یلدا ندارد هم گلایه مند بودند.

گرانی در نمایشگاه

یکی از بازدیدکنندگان هم گفت:هنگامی که نمایشگاه برگزار می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد، ارزانی آن نسبت به جاهای دیگر است که متاسفانه در این نمایشگاه اینگونه نیست.من لواشکی را که در مغازه های شهر کیلویی 14هزارتومان می خرم، همان لواشک با همان مارک را در نمایشگاه 18هزارتومان می فروشند که این موضوع جای سوال دارد.آیا مسئولان مربوطه بر نرخ ها نظارت دارند؟ از طرفی دیگر هیچگونه اتیکتی بر روی محصولات شان نصب نشده است و بایستی قیمت ها را یکی یکی بپرسیم.اگر اتیکت زده شود و نظارت های لازم صورت گیرد، آن وقت می توان گفت که برگزاری نمایشگاه ها برای رفاه بیشتر مردم است؛ ولی الان فکر می کنم که این نمایشگاه ها را فقط برای سودآوری برگزارکنندگان آن برپا می کنند وعایدی برای مردم ندارد.برخی از بازدیدکنندگان هم از گرانی و عدم تنوع محصولات و رعایت نشدن مسائل بهداشتی در نمایشگاه گلایه کردند و خواستار برگزاری نمایشگاه هایی با استانداردهای لازم بودند.

ضعف اطلاع رسانی

یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه خودرو هم می گوید:سوال اول این است که چه سنخیتی بین نمایشگاه خودرو و شب یلدا وجود دارد و ثانیا نمی دانم هدف از برگزاری نمایشگاه خودرو چیست؟ از طرفی دیگر برای برگزاری این نمایشگاه ها هیچگونه اطلاع رسانی رسمی صورت نگرفته است و من از همین مسیر عبور می کردم که متوجه برگزاری این نمایشگاه ها شدم، فکرمی کنم بایستی اطلاع رسانی بیشتری از طریق رسانه ها صورت می گرفت.

علی زارعی/دریا